Over mij

Tja, wie ben ik? Mijn naam weet je al, die staat boven deze weblog. Een voornaam die niet heel veel voorkomt. Met mijn achternaam is dat anders gesteld. Misschien heb je door mijn achternaam al wel geraden dat ik uit Spakenburg kom. Dat wil zeggen: ik ben er in 1975 geboren en daarna ook getogen. Op het moment van schrijven echter ben ik bijna 20 jaar getrouwd en hebben mijn vrouw en ik vier zoons. We hebben eerst vijf jaar in Amersfoort gewoond en nu wonen we al weer zo’n 15 jaar met veel plezier in Zeewolde.

Zo heb je dus een beetje een beeld van me gekregen. Maar wat zegt dat nu echt over mij? Bepalen deze kenmerken nu wie ik werkelijk ben? Nee, ik geloof namelijk dat mijn identiteit ten diepste niet bepaald wordt door mijn afkomst, leeftijd, geslacht, burgerlijke status en dergelijke dingen. Ik geloof dat mijn identiteit ten diepste is gelegen in Jezus Christus, de Zoon van God. Mijn leven wordt bepaald door wie ik ben … in Hém!

Ik geloof ook dat ik door God uit genade aan Christus ben verbonden, door geloof in Hem. En God heeft daar een geweldig hoog doel mee: Hij wil dat ik deel in het hoogste geluk. Toch gaat het in de eerste plaats niet om mij, maar om God in Christus Jezus. Het gaat om zijn eer, zijn heerlijkheid, zijn glorie. En het wonderlijke is dat ik juist in zijn eer, zijn heerlijkheid en zijn glorie, mijn diepste geluk mag vinden. Vandaar ook de titel van de weblog: Leven tot eer van God.

Leven tot eer van God begint met een gelovige, nederige, afhankelijke en verwachtingsvolle houding naar God toe om óver Hem en ván Hem te willen leren. Dat betekent vooral: dicht bij de Bijbel, het Woord van God, leven, daaruit lezen en erop studeren en bidden om de Geest van God, om wat ik lees ook te kunnen begrijpen en te kunnen doorvertalen naar het leven van elke dag. En dit alles doe ik zowel persoonlijk als samen met andere gelovigen.

Dat laatste geef ik concreet invulling door als lid van de Gereformeerde Kerk (vrijgemaakt) in Zeewolde samen met andere leden van die gemeente bij elkaar te komen en Bijbelstudie te doen.

Corné Koelewijn

Augustus 2017

profiel_foto

 

‘Of u dan eet of drinkt of iets anders doet, doe alles tot eer van God.’ (1 Korintiërs 10:31 HSV)

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s